ביקוש והיצע

ביקש והיצע – כל מה שחשוב לדעת

ביקוש והיצע הם הכוחות שמניעים את השוק, הם נקבעים על – ידי הצרכנים ועל ידי גורמים חיצוניים ופנימים שונים שבסוף יכתיבו את המחיר הנקוב לכל מוצר.

  1. ביקוש – כמות של מוצר או שירות שאנשים מוכנים לקנות במחיר מסוים.
  2. יחסי ביקוש – הקשר בין המחיר והכמות שנדרשו.
  3. היצע – כמות המוצר או השירות שהשוק יכול להציע. הכמות מתייחסת למוצרים שהמוכרים מוכנים למכור בעת קבלת מחיר מסוים.
  4. יחסי היצע – המתאם בין המחיר לבין כמות הסחורה או השירות שסופקו לשוק.

למה חשוב שנדע מה זה?

חוקי היסוד לגבי ביקוש והיצע מסבירים שכאשר המחיר גבוה יהיה פחות ביקוש, מנגד ליצרנים עולה הכדאיות והם ירצו לייצר יותר מהמוצר, למכור יותר ולגרוף יותר רווחים.
ההיצע נקבע לפי ביקוש מסוים ומתוך יחסי הגומלין שלהם מתקבל מחיר השוק למוצר.
עיוותים שונים בשוק גורמים לביקושי יתר וכתוצאה מכך לעלייה בהיצע בשוק – האינטרס של היצרנים. עיוותים אלה יגרמו לעליות מחירים ולמצבים לא כדאיים לקניה של מוצר מסוים או לביצוע של השקעה מסוימת.

איך ביקוש והיצע ישפיעו על הנכס שלי?

זיהוי המגמות שמשפיעות על ביקוש והיצע והבנה לגבי צפי עתידי של המגמות שיגדילו או יורידו את הביקוש יחד עם בחינה של ההיצע הקיים והצפוי בשוק מסייעות לנו להבחין באם יהיו עליות\ירידות ברמות המחירים ולקבל החלטות כלכליות מושכלות.
שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב google
גוגל+
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל

טיפים נוספים​

לקבלת מידע ולתיאום פגישה
השאירו פרטים או התקשרו 077-8047140

Open chat
היי, איך נוכל לעזור לך?