אינפלציה וריבית – מה התחזית? שאלה קריטית למשקיעים בנדל"ן בארה"ב 

דברו איתנו
להצעות השקעה חדשות
הצטרפו לאלפי לקוחות שכבר השקיעו איתנו,
וגלו עולם חדש של הזדמנויות השקעה

בתור משקיעי נדל"ן אנחנו אמנם לא יכולים לשלוט על השוק, אבל אנחנו כן רוצים לזהות מגמות והזדמנויות השקעה משתלמות ולרכוב על הגל הנכון בעיתוי הנכון. המגמה המעשית בשוק בארה"ב והתחזית הצפויה היא לירידה בשיעורי האינפלציה וריבית המשכנתא, שיובילו לעלייה בביקוש לנדל"ן, מה שיוביל לעלייה במחירי הנדל"ן. וודאי שזהו המקום בו רוצים להיות המשקיעים. כל הפרטים אודות התחזית, השפעתה על שוק הנדל"ן בארה"ב והמשמעות המעשית שלה עליכם כמשקיעים מחכים לכם כאן. 

כיצד משפיעים הלכה למעשה שיעורי האינפלציה וריבית המשכנתא על מחירי הנדל"ן? כך בדיוק זה עובד

  1. ישנו קשר בין שיעורי האינפלציה וריבית המשכנתא – כאשר האינפלציה יורדת, גם ריבית המשכנתא בד"כ יורדת – ולהפך. 
  2. כאשר ריבית המשכנתא נמוכה – המשכנתאות זולות ומשתלמות יותר ונוח יותר לעמוד בהחזר המשכנתא החודשי.
  3. כאשר הריבית אטרקטיבית, עוד ועוד אנשים מעוניינים לנצל את ההזדמנות שמגלמת הריבית הנמוכה ומתחילים לרכוש נכסים.
  4. יותר רוכשים פוטנציאליים = יותר ביקוש מעשי לנכסי נדל"ן. 
  5. יותר ביקוש לנכסי נדל"ן = עלייה במחירי הנדל"ן (כמו שראינו לצורך הדוגמא בעת משבר הקורונה בו הביקוש לנכסים חדשים הגיע לשיא וכתוצאה מכך חלה עלייה דרמטית במחירי הנדל"ן).

יתרה מכך, ביקוש גבוה בזמן שבו ההיצע נמוך = שוק עם מחירי שיא לתקופה, כלומר שוק של מוכרים. 

תחזית האינפלציה בארה"ב נכון לאמצע 2023 ועד סוף 2023

כמו שניתן לראות כאן, בחודש אפריל 2023 שיעור האינפלציה בארה"ב עמד על 4.9% בלבד – הנתון הנמוך ביותר מאז אפריל 2021. נכון לכתיבת שורות אלו בחודש 06/23, הנתון הרשמי עומד כבר על 4.4% והצפי של הגורמים המרכזיים הוא לירידה נוספת עד ל-4.2% במהלך החודש הנוכחי.

התחזית בדבר שיעור ריבית המשכנתא

אנליסטים ומומחים בכירים, לרבות Freddie Mac, חוזים שעד לסוף שנת 2023 ותחילת שנת 2024 ריבית המשכנתא תרד מ-6.8% בסוף שנת 2022 ותגיע ל-6.2% בסוף שנת 2023. דיווח מלא אודות התחזית נמצא כאן

התחזית של ברי חביב

ברי חביב (Barry Habib) הוא אושייה מוכרת בתחום המשכנתאות והנדל"ן בארה"ב שגם הובילה את תחום המשכנתאות בשנות ה-90. לאחר הירידה באינפלציה ובריבית המשכנתא, הוא פרסם סרטון שבה הוא צופה שזאת רק ההתחלה.

על-פי התחזית שלו, האינפלציה תמשיך לרדת ותגיע כבר במהלך חודש יולי 2023 לשיעור ל-3.5%-3.7% בלבד. כתוצאה מכך תחול ירידה נוספת גם בריבית המשכנתא, מה שיגרום ליותר ויותר אנשים באוכלוסייה לרכוש נכסי נדל"ן. בהתחשב בכך שכרגע ההיצע בשוק מצומצם יחסית, הביקוש הגבוה יגרום לעליית מחירי הנדל"ן – והשוק יהיה חם במיוחד. 

חביב מסיים באומרו שכדאי להיכנס לשוק ולנצל את הזדמנויות ההשקעה החמות עכשיו. זה הגיוני בהתחשב בכך שקשה לדעת מה יהיה המצב בשנים הבאות וקשה לחזות עד מתי תימשך מגמת הירידה באינפלציה ובריבית המשכנתא.

לצפייה בסרטון של ברי חביב לחצו כאן

השקעה משתלמת בנדל"ן בארה"ב וניצול הזדמנויות השקעה חמות עם Safe Future

בשורה התחתונה, תחזיות האינפלציה וריבית המשכנתא מבשרות טובות למשקיעים. זהו זמן מצוין להשקיע בנדל"ן. 

בד בבד עם הירידה בשיעור האינפלציה, ניתן לצפות שריבית המשכנתא תרד באופן ניכר בתחילת שנת 2024. כתוצאה מכך הביקוש עליה ויעקוף את ההיצע. משמעות המשוואה החיובית הזאת היא צפי לשוק של רוכשים (Seller's Market) ועלייה במחירי הנדל"ן.

דרך הליווי המלא שלנו ב-Safe Future תוכלו לאתר הזדמנויות השקעה משתלמות ואת המגמות העדכניות בשוק ולהכות בברזל בעודו חם. זאת בין היתר הודות ל-12 שנות הניסיון שלנו ולרשת הקשרים הענפה שבנינו בצמתים המרכזיים. 

יתרה מכך, עם השנים נסייע לכם באופן אקטיבי למנף עוד יותר את ההשקעה הראשונית, להשביח אותה ולהגדיל את פורטפוליו הנכסים שלכם.

בנוסף נוכל לסייע לכם גם במציאת פתרונות מימון יצירתיים, לרבות קבלת משכנתא מבנק בארה"ב. דעו שאנחנו בחברה עוסקים רק בבנייה חדשה ויוזמים בנייה חדשה בארה"ב, משמע בנייה של שכונות ונכסים חדשים. בתים שאנחנו בונים בעת הזאת יימסרו למשקיעים במהלך שנת 2024, ואת המשכנתא נקים להם במהלך אותה השנה, כך שהם ינצלו את הירידה הצפויה בריבית ובעלות המשכנתא בעיתוי נהדר.

צרו איתנו קשר באמצעות מספר הטלפון 050-285-6350 או דרך הטופס הנמצא כאן ונעניק לכם באופן אישי מידע נוסף. 

 

תוכן עניינים

מוזמנים לשתף:
תמונה של אתי אילוז
אתי אילוז

מומחית בליווי וניהול השקעות נדל"ן בארה"ב.
סמנכ"ל תפעול בחברת Safe Future ומשקיעה בנדל"ן בארה"ב באופן אישי.

תוכן עניינים

הפרויקטים שלנו:

נשמח לתת לכם מידע נוסף אודותינו על כוס קפה:

דילוג לתוכן