אמנת מס ישראל ארה"ב – קריאה חשובה לפני ואחרי השקעה בנדל"ן בארה"ב

דברו איתנו
להצעות השקעה חדשות
הצטרפו לאלפי לקוחות שכבר השקיעו איתנו,
וגלו עולם חדש של הזדמנויות השקעה

סחר בינלאומי, עסקאות בינלאומיות והשקעות בינלאומיות יוצרים הזדמנויות השקעה גם במדינות זרות – מדינות שבהן המשקיעים אינם נחשבים לתושבים או לאזרחים. במטרה למנוע חבות מס כפולה, נוסחו ונחתמו אמנות מס בין מדינות שונות בעולם. אמנת מס ישראל ארה"ב נחתמה בשנת 1995 במטרה להסדיר את חבות המס של המשקיעים ולמנוע מצב של חבות מס כפולה – גם בישראל וגם בארה"ב. המאמר הזה קריטי עבור מי שמעוניינים להשקיע או כבר ביצעו השקעות נדל"ן בארה"ב.

מה מסדירה אמנת מס ישראל ארה"ב? 

האמנה קובעת כללי מיסוי במצב שבו למפיקי ההכנסה ולמשקיעים יש זיקה לשתי המדינות. על-מנת להסדיר את גביית המס, רשויות המס ב-2 המדינות משתפות ביניהן את המידע באופן קבוע. להלן הנקודות העיקריות בהן עוסקת האמנה:

    • האם חל פטור ממס או שחלה חבות מס 
    • אופן המיסוי
    • שיעור המס הנגבה
  • כיצד יחולק המס הנגבה בין המדינות 

הקשר בין האמנה להשקעות בנדל"ן 

אמנת המס עוסקת בקטגוריות הכנסה רבות, ומתייחסת באופן ישיר גם להכנסות המופקות מזכויות בנכסי מקרקעין:

  • האמנה קובעת שכאשר מדובר בהשקעות מקרקעין – מיקום הפקת ההכנסה, הרווחים והנכס הוא הקובע מבחינת חבות המס, משמע בישראל או בארה"ב
  • האמנה קובעת שזכויות מקרקעין = זכות ביישות משפטית ש-50% או יותר משווי נכסיה מורכבים מנכסי מקרקעין

כיצד בדיוק נקבע שיעור המס שתשלמו?

אמנם האמנה מונעת חבות מס כפולה, אך היא גם קובעת ששיעור המס שייגבה מכם ייקבע על-פי שיעור המס הגבוה מבין 2 המדינות:

  • אם הפקתם הכנסה מנדל"ן בארה"ב, עליה חלה חבות מס בשיעור של 15% על-פי רשויות המס בארה"ב, ובישראל חבות המס עומדת על 10% – תשלמו מס בשיעור של 15% 
  • אם הפקתם הכנסה מנדל"ן בארה"ב, עליה חלה חבות מס בשיעור של 15% על-פי רשויות המס בארה"ב, ובישראל חבות המס עומדת על 25%, תשלמו 15% בארה"ב ו-10% בישראל 

תשלום ביטוח לאומי-סוציאלי

אמנת מס ישראל ארה"ב עוסקת בתשלום מס הכנסה בלבד, ואינה עוסקת בתשלומי ביטוח לאומי-סוציאלי. לפיכך ישראלים שמשקיעים בארה"ב משלמים דמי ביטוח לאומי (Social Security) בשיעור של 15.3%. זאת מהרווחים נטו לפני חבות מס הכנסה וביטוח לאומי ועד לסכום של 132,900$. מה שכן, תשלומים אלו עשויים לחזור אליכם בעתיד בצורה של קצבאות ביטוח.

התנהלות נכונה מול רשויות המס 

חשוב לדעת כיצד להתנהל מול רשויות המס בישראל ובפרט בארצות הברית על-מנת למקסם את פוטנציאל התועלת של אמנת מס ישראל ארה"ב, לשלם את המס המינימלי הנדרש ולא יותר מכך ולהימנע מחבות מס כפולה. לפיכך מומלץ לעבור את תהליך ההשקעה עם גורם מקצועי ומומחה שילווה אתכם לכל אורך הדרך. 

לנו ב-Safe Future יש את כל הידע, הניסיון והקשרים הדרושים לביצוע השקעות נדל"ן מוצלחות ורווחיות בארה"ב, וב-12 השנים האחרונות עזרנו ליותר מ-2,500 משקיעים מרוצים.

נעזור לכם להבין איפה כדאי להשקיע כסף ונסייע לכם לבצע השקעות אחראיות ומבוססות מידע. נסייע לכם רבות גם במציאת פתרונות מימון יצירתיים ובליווי תהליך לקיחת משכנתא בארה"ב. נעניק לכם מעטפת שירותית מלאה – כולל כל אנשי המקצוע הנדרשים in-house. 

להשארת פרטים כבר עכשיו לחצו כאן ונחזור אליכם בהקדם.

איפה להשקיע 300 אלף שקל? כנסו למאמר 

תוכן עניינים

מוזמנים לשתף:
תמונה של אתי אילוז
אתי אילוז

מומחית בליווי וניהול השקעות נדל"ן בארה"ב.
סמנכ"ל תפעול בחברת Safe Future ומשקיעה בנדל"ן בארה"ב באופן אישי.

תוכן עניינים

הפרויקטים שלנו:

נשמח לתת לכם מידע נוסף אודותינו על כוס קפה:

דילוג לתוכן