כיצד השפיעה מגפת הקורונה על שוק הנדל"ן בארה"ב? השפעה גדולה בזמן הקצר, מעט השפעה לאורך זמן

דברו איתנו
להצעות השקעה חדשות
הצטרפו לאלפי לקוחות שכבר השקיעו איתנו,
וגלו עולם חדש של הזדמנויות השקעה

מגפת הקורונה השפיעה באופן משמעותי על כמעט כל תחום אפשרי במשק – בכמעט כל מדינה בעולם. בכך אין ספק. מאידך, במבחן הזמן השפעותיה על שוק הנדל"ן בארה"ב היו מעטות ומוגבלות יחסית – ולא באופן מפתיע. אמנם בחודשים הראשונים לפרוץ המגפה אכן נרשמה ירידה בכמות הנכסים שנרכשו, וזאת באופן הגיוני בהתחשב בעוצרים (Shutdowns) ובאחוזי האבטלה שנסקו – אך מאז השוק חזר לקדמותו ונהנה ממגמה חיובית בכל הקשור לביקוש ומחירים. מדוע? כי בסופו של יום, ובסופה של מגפה – לנדל"ן תמיד יש ותמיד יהיה ביקוש משמעותי.

ירידה, התייצבות ועלייה

בשלב הראשון של המגפה הביקוש לנכסי נדל"ן ירד הן בקרב רוכשי בתים והן בקרב משקיעים. בנייה חדשה התעכבה משלל סיבות לוגיסטיות וכלכליות. שוק הנדל"ן בארה"ב היה מצוי בירידה כמו כל שוק אחר לאור חוסר הבהירות הבריאותית והכלכלית והאופק המעורפל. כעבור מספר חודשים, הודות לכך שהריביות הגיעו לשפל היסטורי, ועצם העובדה שאנשים רבים עבדו מהבית ולכן רצו לרכוש בתים גדולים ומרווחים יותר – שוק הנדל"ן החל לצמוח בחזרה והביקוש כמו גם מחירי הנדל"ן נסקו באופן דרמטי. ואם לא ידעתם, אז בארה"ב הריבית קבועה עד 30 שנה, מה שגרם לכך שהמון אנשים לקחו מימון בתקופה זאת במטרה לרכוש נכסים, וכידוע – ביקוש לנכסים גורם לשווי לעלות.

במבחן הזמן – השפעה מזערית על שוק הנדל"ן 

לאחר שהתייצב באמצע המשבר – שוק הנדל"ן בארה"ב מצוי כבר זמן רב בנסיקה מתמדת ונכון לרגע זה ועל-פי התחזיות האחרונות – אין צפי באופק לשינוי במגמה. עלויות הרכישה עולות, דמי השכירות עולים, וזאת לצד עלייה בביקוש לנכסים ובפרט לנכסים חדשים – משמע הפוטנציאל הטמון בהשקעה בנדל"ן בארה"ב הוא גדול מתמיד. במבחן הזמן, לעומת שוק ההון, שסובל מירידות מתמשכות ומצטברות והאמון בו פחת – שוק הנדל"ן ממשיך ליהנות מיציבות ועליית ערך מתמדת.

מהן הסיבות לכך ששוק הנדל"ן בארה"ב לא נפגע?

ישנן מספר סיבות טובות לכך ששוק הנדל"ן בארה"ב לא נפגע מטלטלות והשפעות משבר הקורונה, ולמעשה אף זכה בעקבותיו למעמד משודרג – ובמיוחד ביחס לשוק ההון שיוקרתו נפגעה. להלן 2 מסיבות אלו: 

  1. השקעה בנדל"ן היא השקעה קונקרטית, השקעה בנכס פיסי בעל ממשות אמיתית, שאפשר לראות בעיניים ולמשש בידיים, וזאת לעומת השקעה בשוק ההון שהיא השקעה אבסטרקטית שכל מה שמייצג אותה הוא מספרים.

  2. לא משנה מה – תמיד יהיה ביקוש לנכסי נדל"ן. גם אם השוק עשוי לדעת ירידות ועליות, בסופו של יום הוא מתייצב כי אנשים צריכים מקום לגור בו, והוא נוסק מהסיבה הפשוטה שלעומת אגרות חוב, פיקדונות בנקאיים ומניות – אנשים לא יכולים לחיות בלי פתרונות דיור.

סיבות טובות נוספות להשקיע בנדל"ן בארה"ב

אם אתם תוהים איפה להשקיע 500 אלף שקל – ישנן סיבות רבות להשקיע אותם בנדל"ן ובאופן ספציפי בנדל"ן בארה"ב:

  1. השקעה בנדל"ן היא השקעה שקל יחסית להפוך להשקעה פאסיבית שמניבה הכנסות פאסיביות ותשואה פאסיבית. זאת בפרט כאשר מדובר בבנייה חדשה אשר זוכה לביקוש גבוה ומצריכה הרבה פחות התעסקות בתחזוקה. יש יתרון בשימוש בחברת ניהול שתנהל לנו את הנכסים, תדאג למצוא דיירים ותדאג לתחזוקה השוטפת.

  2. במבחן הזמן הגרף ברור – שוק הנדל"ן נהנה מעליות ערך יציבות – כולל בתקופות משברים. משמעות הדבר היא שהמשקיעים נהנים מעליות הערך של הנכסים שהם רכשו.

  3. גם אם אין בידי המשקיעים את מלוא הסכום הדרוש לרכישת הנכס, פעמים רבות ניתן לקבל משכנתא מבנק בארה"ב או למצוא פתרונות מימון יצירתיים על-מנת לבצע את ההשקעה.

  4. השקעה בנדל"ן היא השקעה שניתן למנף במגוון דרכים כל עוד יודעים כיצד לעשות זאת ומכירים את שוק הנדל"ן המקומי על-בוריו. 

השקעה יציבה לטווח ארוך עם Safe Future

ציינו לעיל את הסיבות טובות ביותר להשקיע דווקא בנדל"ן בארה"ב – בעינינו אין ספק שמדובר באופציה היציבה והמשתלמת ביותר במבחן הזמן – אופציה שצולחת גם את המשברים העולמיים הקשים ביותר.

12 שנות ניסיון בבנייה חדשה וליווי אישי של מעל ל-2,500 משקיעים בדרך לביצוע השקעות מוצלחות בנדל"ן בארה"ב סיפקו לנו את כל הידע שאנחנו צריכים בשביל להבין שאין אפשרות השקעה טובה יותר מאשר השקעה בנדל"ן – ובפרט בארה"ב. 

נשמח להעמיד לרשותכם את כל הידע, הניסיון, הקשרים ואנשי המקצוע הדרושים להשקעה מוצלחת. אם אתם מתעניינים בבתים למכירה בארה"ב, ומעוניינים לבצע השקעה באופן קפדני ומקצועי – נשמח לשמוע מכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר במספר הטלפון 050-285-6350 או דרך הטופס שנמצא ממש כאן

תוכן עניינים

מוזמנים לשתף:
תמונה של אתי אילוז
אתי אילוז

מומחית בליווי וניהול השקעות נדל"ן בארה"ב.
סמנכ"ל תפעול בחברת Safe Future ומשקיעה בנדל"ן בארה"ב באופן אישי.

תוכן עניינים

הפרויקטים שלנו:

נשמח לתת לכם מידע נוסף אודותינו על כוס קפה:

דילוג לתוכן