מולטי פמילי בארה"ב

מולטי פמילי בארה"ב – השקעה עם הגדולים

אם אתם מתעניינים בהשקעות נדל"ן בארה"ב, כנראה כבר נתקלתם במושג "מולטי פמילי". במאמר זה נסביר על היתרונות בהשקעת מולטי פמילי ארצות הברית.

מה זה מולטי פמילי?

מולטי פמילי הינה צורת השקעה בה משקיע יחיד, חברה בע"מ, או קבוצה של אנשים רוכשים יחד בניין או מתחם דירות מתוך כוונה להשכיר אותם. את הבניין או המתחם מנהלים חברות ניהול השקעה והם אחראים למציאת דיירים, חתימת חוזים מולם, גבייה, טיפול במיסוי ותיקון תקלות. זוהי השקעה שמטרתה להניב למשקיע הכנסה על בסיס קבוע. צורת השקעה זו היא העדיפה על חברות ביטוח ובנקים בארה"ב בשל ביזור הסיכונים שהיא מציעה.

השקעה בטוחה = פיזור סיכונים

בכל השקעה יש דרגת סיכון מסויימת. מולטי פמילי בארה"ב היא צורת השקעה בטוחה המפזרת את הסיכונים בין כל המשקיעים באופן שווה. זאת מפני שבניגוד למשקיעי נדל"ן הקונים בית או דירה לבד, בהשקעת מולטי פמילי בארה"ב אף משקיע לא נחשב הבעלים הישיר של אף דירה בקומפלקס. 

כדי להסביר למה זה טוב, ננסה לדמיין קבוצה של שלושים משקיעים מתאגדים יחד כדי לקנות בניין עם שלושים דירות במסגרת השקעת מולטי פמילי בארה"ב, ונשווה מול שלושים משקיעים שקונים כל אחד בנפרד דירה בבניין בן שלושים דירות. במולטי פמילי בארה"ב יש בד"כ כ-90% תפוסה. זה אומר שכל שלושים המשקיעים יקבלו תשואה חודשית השווה לכ-90% מהסכום המקסימלי אותו הם יכולים להרוויח. זוהי לכל הדעות תשואה יפה, קבועה ובטוחה.

בואו נשווה את זה לשלושים הדיירים שכל אחד קונה בנפרד דירה בבניין להשקעה. בכל זמן נתון, יש בממוצע 3 אנשים שהדירה שלהם לא מאוכלסת. אלו 3 אנשים שהתשואה שלהם באותה שנה היא 0. בנוסף, גם אם אתם מברי המזל שהדירה שלהם כן מאוכלסת, אפילו חודש אחד של חוסר אכלוס מוריד את התשואה שלכם ל-92% אחוז מהמקסימום האפשרי. בהשקעה כזאת אמנם יש סיכוי שתהיו חלק מה-90% ברי המזל שיקבלו 100% מהרווח המקסימלי האפשרי, אבל אין לכם שליטה על כך. אם אתם חלק מה-10% חסרי המזל, הרווח שלכם הוא 0.  

יתרונות

תזרים מזומנים גבוה

מתחם מולטי פמילי מכיל מספר רב של דירות או יחידות דיור. משמעות הדבר היא שהוא מכיל מספר רב של דיירים נפרדים המשלמים די שכירות באופן נפרד לחלוטין. באופן זה אנשים המשקיעים במולטי פמילי נהנים מתזרים מזומנים גבוה מאוד, ובפרט בהתחשב בכך שהתשואות שמניבים נכסי מולטי פמילי ויחידות הדירות שלהם גבוהות מהממוצע. 

פוטנציאל גבוה להשבחת ההשקעה 

מבין אפשרויות ההשקעה בנדל"ן בארצות הברית, השקעה במולטי פמילי ניחנת בסקלאביליות גבוהה יותר וביכולת להשביח את ההשקעה הראשונית ולהצמיח אותה באופן משמעותי יותר. ניתן עם הזמן להוסיף יחידות דיור נוספות למתחם, מה שקשה הרבה יותר לעשות כשמדובר בנכסים מסוגים אחרים. 

השקעה בסיכון נמוך ומקור הכנסה יציב 

במולטי פמילי ההכנסה מדמי שכירות לא תלויה באף שוכר ספציפי. זאת בניגוד לנכסים אחרים שעשויים להישאר ריקים למשך תקופה. במולטי פמילי אם שוכר נתון עוזב – ניתן למצוא לו מחליף, ובזמן זה דיירים רבים אחרים משלמים שכירות עבור הדירה או יחידת הדיור שלהם בקומפלקס. משמעות הדבר היא שתזרים המזומנים לו זוכים המשקיעים הוא לא רק גבוה – אלא גם יציב ואיתן, ובפרט כשמדובר בשוק נדל"ן חזק ויציב כמו שוק הנדל"ן בארה"ב. למעשה, השקעה במולטי פמילי מגלמת פיזור השקעות ופיזור וצמצום סיכונים וכל זאת במסגרת נכס אחד ויחיד.

הזדמנות לשקט נפשי ולהכנסה פאסיבית אמיתית

מה שקורה לרוב הוא שאנשים שרוכשים נכס מולטי פמילי נעזרים בחברת ניהול שתדאג להשכיר את יחידות הדיור השונות ולתחזק אותן בשוטף. כך הם יוצרים לעצמם הכנסה פאסיבית יציבה מדמי שכירות שנכנסים בכל חודש ובכל שנה. 

השקעה עמידה לטווח ארוך – כולל בעיתות משבר

נכסי מולטי פמילי הוכיחו את עצמם בעיתות משבר ושמרו על ערכם – כולל במשבר הקורונה האחרון. הביקוש להשכרה מצד הדיירים נותר גבוה, בעוד הביקוש לנכסים מסוגים אחרים ירד בחלקו. 

בנוסף לכך, השקעה במולטי פאמילי היא השקעה לטווח ארוך. זה חשוב ומשמעותי כי אמנם שוק הנדל"ן בכל מדינה תמיד חשוף לשינויים ויכול לדעת עליות וירידות, אך כאשר בוחנים את הגרף לאורך תקופה ארוכה – הוא עולה והנכסים נהנים מעליית ערך. כך המשקיעים במולטי פמילי נהנים מהשקעה עמידה ויציבה לטווח ארוך וכזאת שלא מאבדת מערכה גם בעת משברים חברתיים, בריאותיים וכלכליים קשים כמו משבר הקורונה האחרון. 

קל יותר לקבל מימון

מולטי פמילי הוא אמנם מתחם המכיל יחידות דיור רבות, אך מבחינה חוקית ורשמית הן כולן מאוגדות תחת נכס אחד בטאבו. המשמעות היא שיש צורך לקבל הלוואה אחת בלבד בשביל לממן את הנכס. לעומת זאת, כאשר רוצים לרכוש מספר דירות, אשר רשומות כל אחת בנפרד בטאבו, יש צורך לפנות לקבלת מימון נפרד עבור כל אחת. זהו יתרון גדול שמפשט את התהליך ומקל על הרוכשים ומאפשר להם לרכוש דירות רבות בבת-אחת. 

קל ופשוט יחסית לביטוח 

כמו שקל יחסית להשיג מימון להשקעה בנכסי מולטי פמילי, כך גם קל יותר לבטח אותם ביחס לנכסי נדל"ן מסוגים אחרים. חברות הביטוח בארה"ב מכירות היטב נכסים מסוג זה ובונות פוליסות ביטוח ברורות עבורם. יתרה מכך, אם משקיעים רוכשים מספר מתחמי מולטי פמילי, לרוב ניתן לאגד אותם תחת אותה הפוליסה באותה חברת הביטוח. 

הזדמנות ליהנות מהטבות מס

אם אתם מתלבטים איפה להשקיע בנדל"ן בארה"ב, כדאי שתדעו שהשקעה במולטי פמילי מגלמת גם הטבות מס למשקיעים. העיקרית שבהן היא ההזדמנות להזדכות על הריבית של המשכנתא וכך לשלם פחות מס עבור ההכנסות השוטפות מדמי השכירות עבור יחידות הדיור שבמתחם.  

מולטי פמילי בארצות הברית

יש לכם סכום כסף מסוים ואתם רוצים להשקיע אותו? נמאס לכם מהמחירים הגבוהים שאתם רואים בישראל? אם כך, הגיע הזמן שתדעו: יש מה לעשות בנידון. אתם לא באמת חייבים לקחת את כל ההון שיש לכם ולהשקיע אותו בתוך גבולות ישראל, כי הגיע הזמן שגם אתם תעזו ותעשו משהו אחר. בשנים האחרונות יוצא לכם לשמוע על לא מעט ישראלים שמדברים על מולטי פמילי בארצות הברית? יצא לכם להכיר מישהו באופן אישי שכבר השקיע באופציה כזאת? אם כך, ברור מדוע אתם תוהים האם לא הגיע הזמן שגם שאתם תעשו זאת. חשוב שתדעו: מולטי פמילי זו בחירה נהדרת ואין ספק שאם תשקיעו בכך, לא תצטערו.

איך עושים את זה פשוט יותר?

בין אם אתם חושבים על מולטי פמילי ובין אם אתם חושבים על אפשרויות אחרות, ברור מדוע אתם תוהים איך באמת תוכלו להתמודד עם הקשיים השונים. איך בוחרים את הנכס הנכון? איך יודעים איזה מיסים צריך לשלם? ואיך מתמודדים אפילו עם קשיי השפה? אם גם אתם מוטרדים מכל העניינים האלה, הגיע הזמן שתדעו: זה לא משנה אם אתם חושבים על מולטי פמילי או על אופציות אחרות, כי בכל מקרה, אין סיבה לעשות את זה לבד. יש היום חברות מקצועיות שיכולות ללוות אתכם לכל אורך הדרך, אז למה שלא תיעזרו בחברה כזאת ותחסכו לעצמכם טעויות מיותרות?

האם אתם צריכים הון משמעותי מאוד להשקעה?

אומנם זה נכון שהרבה פעמים חלק מהכדאיות של מולטי פמילי זו העובדה שלא מדובר על הוצאה מאוד גדולה, אך יחד עם זאת, זו עדיין השקעה בתחום הנדל"ן ולכן ברור מדוע אתם צריכים הון משמעותי שיעמוד לרשותכם. עם זאת, כדאי לדעת שחלק ממה שהופך את ההשקעה הזאת לכדאית, זו העובדה שיש מגוון רחב של נכסים שביניהם ניתן לבחור, והכול בהתאם ליכולות הכלכליות שלכם. לכן אנחנו כן ממליצים לכם לבדוק היטב תחילה על איזה סכומים מדובר וכמה כסף אתם יכולים להשקיע בעניין, כי זה יסייע לכם לבחור את הנכס הכי נכון מבחינתכם.

העתיד בטוח עם safe future, מולטי פמילי בארה"ב

במקום להיות בעלי דירה ולהפסיד או להרוויח כתלות ביכולת שלכם למצוא דיירים, בוא תצטרפו להשקעת נדל"ן מולטי פמילי בטוחה ומשלמת. אצלנו ב-safe future אנו מאמינים בפרויקטים שלנו עד כדי כך שגם אנחנו מושקעים בכל פרויקט באופן אישי. כאשר אתם משקיעים דרך safe future אתם יודעים שהכסף שלכם יושקע בזהירות ובחכמה המקסימלים. אנו ב Safe future נותנים פתרונות מימון להשקעה בארצות הברית, וכמו כן שירות ליווי ללקיחת משכנתא בארצות הברית.

שאלות נפוצות:

נכס יחיד הכולל מספר דירות או יחידות דיור שונות, אשר רשומות בטאבו תחת נכס אחד, אך לכל אחת מהן יש כתובת וכניסה משל עצמה.

השקעה במולטי-פמילי מגלמת בתוכה אלמנטים של פיזור השקעות + פיזור וצמצום סיכונים, ובנוסף גם משמשת כמקור הכנסה יציב יותר בשל העובדה שלא מדובר בהשקעה בנכס אחד ויחיד שעשוי להישאר ריק במשך תקופה מסוימת. 

לגזור ולשמור

צורת ההשקעה

משקיע יחיד, חברה בע"מ, או קבוצה של אנשים

בטיחות ההשקעה

צורת השקעה בטוחה המפזרת את הסיכונים בין כל המשקיעים באופן שווה

אחריות מציאת הדיירים

חברות ניהול מתמחות 

אפיק הכנסה פסיבית

חברת הניהול דואגת להשכרת הנכס והתחזוקה, וכך המשקיע נהנה מהכנסה פאסיבית לחלוטין

נשמח לתת לכם מידע נוסף אודותינו על כוס קפה:

דילוג לתוכן